In de praktijk leer je het beste. Daarom komen tijdens de Kenniskring crisisbeheersing en OTO zorgprofessionals aan het woord die een crisis aan den lijve hebben ondervonden. Zij zoomen in op de oorzaak van de crisis, het functioneren van de crisisstructuur, de impact op de zorgverlening en de maatregelen die zij hebben genomen om de zorgverlening te herstellen. Ook het effect van de crisis op de zorgketen en de ketensamenwerking komen aan bod. Verder delen zij geleerde lessen en geven zij advies over mogelijke verbeterpunten.
De Kenniskring crisisbeheersing en OTO zet je aan tot nadenken: ‘Kan dit ook in mijn zorginstelling gebeuren? En wat zijn dan de gevolgen?’. Dit kan de trigger zijn om verbeteringen door te voeren in je eigen organisatie. Daarnaast versterkt de kenniskring je netwerk in de regio, omdat er ruimschoots de gelegenheid is om collega’s op informele wijze te ontmoeten.
Na afloop…
- zie je het belang in van de besproken casuïstiek;
- ben je in staat om je eigen mening te vormen;
- ben je in staat op basis van geleerde lessen van anderen een vertaalslag te maken voor je eigen organisatie;
- beschik je over een sterker netwerk van (nieuwe) collega’s.
Tijdsinvestering
Halve dag op locatie (4 uur)
Doelgroep
- iedereen die een rol heeft in crisisbeheersing, bedrijfscontinuïteitsmanagement en crisismanagement;
- alle proceseigenaren waarvoor de te behandelen casuïstiek en onderwerpen van belang zijn;
- iedereen die te maken heeft met de betreffende casuïstiek of daarin geïnteresseerd is.
Aantal deelnemers
Minimaal 50
Maximaal 75
Toelatingseisen
Voor deelnemers uit de zorgsector geldt dat ze werkzaam dienen te zijn in een Brabantse zorginstelling of zorgorganisatie.